ကဗ်ာ စ ေရးသူတို႔သိထားရန္(ေအာင္ရင္ၿငိမ္း)
Replies: 0
By: linsetpaing
Aung Yin Nyein
21 mins ·
More options
ကဗ်ာစေရးစ လူငယ္
စာဖတ္အားနည္းတဲ့ လူငယ္
ကဗ်ာေရး/ဖတ္ အေတြ႔အၾကဳံ ႏုနယ္ေသးတဲ့ လူငယ္ေတြက
ကဗ်ာေရးသက္ရင့္တဲ့ ကဗ်ာဆရာေတြကုိ
ကဗ်ာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး
သူတုိ႔ သိခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းေလးေတြ ေမးေလ့႐ွိၾကပါတယ္။
အဲဒီလုိ လူငယ္ေတြအတြက္
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အေတြ႔အၾကဳံကုိ ျပန္ မွ်ေဝတဲ့သေဘာနဲ႔ အၾကံျပဳတဲ့အေနနဲ႔သာ
ဒီစေတးတပ္စ္ကုိ လုိတုိရွင္း တင္ပါတယ္။
ကဗ်ာေရး/ဖတ္ အေတြ႔အၾကဳံရင့္က်က္ၿပီး
ကဗ်ာဆရာမ်ားအတြက္ မရည္႐ြယ္ပါ။
ဆရာဂ်ီး လုပ္တာလည္း မဟုတ္ပါ။
မလုိအပ္ဘူး ထင္ရင္ ေက်ာ္ဖတ္သြားပါ။
Commentနဲ႔ ျပသနာ လာမရွာဖုိ႔
စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေအာင္
လာ မလုပ္ၾကဖုိ႔ေတာ့
ႀကဳိတင္ေမတၱာရပ္ခံထားခ်င္ပါတယ္။
#
ကဗ်ာအႏုပညာဟာ
ကဗ်ာဆရာရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္သန္းနဲ႔ အာ႐ုံခံစားမႈေတြကုိ ကဗ်ာအတတ္ပညာ နည္းစနစ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့
စာသားအႏုပညာ/ စာသားအေဆာက္အအုံ
တစ္မ်ဳိးပါ။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာ အျခားသူေတြနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားၿပီး တစ္သီးပုဂၢလသေဘာေဆာင္တဲ့ ကဗ်ာေရးသူရဲ႕
အာ႐ုံခံစားမႈဟာ အေရးႀကီးသလုိ အျခားသူေတြနဲ႔ လြဲေခ်ာ္ေသြဖည္ေနႏုိင္တဲ့ စိတ္ကူးစိတ္သန္း/ ေလာကအျမင္ေတြဟာလည္း ထပ္တူထပ္မွ် အေရးပါပါတယ္။
အဲဒါေတြကုိ အသြင္ပုံေဖာ္ျပႏုိင္မယ့္စကားလုံးေတြနဲ႔
သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း တြဲစပ္ကစားပုံ
သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္သြယ္တန္းေနပုံ
သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားပုံ
သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း ဟာမုိနီ/ ပဋိပကၡျဖစ္ေနပုံ
ေတြကေတာ့ ကဗ်ာမွာ ဂ႐ုစုိက္ရမယ့္
အေျခခံအဓိကက်တဲ့ အရာေတြပါပဲ။
ကဗ်ာကုိ
သာမန္ လူငယ္သဘာဝ ဝါသနာအရ စိတ္အာသာေျပ ေရးတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ
တန္ဖုိးျမင့္ အဆင့္ျမင့္အႏုပညာလက္ရာတစ္ခုလုိ
ေလးနက္ယုံၾကည္စိတ္နဲ႔ ေရးသားဖန္တီးမယ့္ ကဗ်ာေရးသူတစ္ေယာက္အေနနဲ႔
၁။ ကဗ်ာအေၾကာင္းအရာကုိ တကူးတကန္႔ ေတြးေတာစဥ္းစားၿပီး လုိက္မရွာေဖြပါနဲ႔။ စိတ္ထဲ အလုိလုိ ဖိစီးလႊမ္းမုိးေနတဲ့ ဒါမွမဟုတ္ စိတ္ထဲ ဖ်တ္ခနဲ လင္းပြင့္ဝင္လာတဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးကုိပဲ အမိအရ ဖမ္းဆုပ္/ အေတြးခ်ဲ႕ထြင္ႏုိင္ဖုိ႔ အာ႐ုံစူးစုိက္ထားပါ။
၂။ အျခားသူေတြနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားေနႏုိင္မယ့္
စကားလုံး အသုံးအႏႈန္းေတြကုိ ေရြးခ်ယ္တြဲစပ္ပါ။ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေဖာ္ျပတဲ့ စကားလုံးေတြနဲ႔ စိတ္ပုိင္းခံစားမႈ ေဖာ္ျပတဲ့ စကားလုံးေတြ မွ်တညီၫြတ္ပါေစ။
၃။ Figurative Language ေတြကုိ ကြ်မ္းက်င္ပုိင္ႏုိင္ေအာင္ စူးစမ္းေလ့လာထားပါ။ အရပ္သုံးဘာသာစကားနဲ႔ ကဗ်ာဘာသာစကားေတြကုိ မွ်တေအာင္ ေရာေႏွာသုံးစြဲပါ။
၄။ ကဗ်ာစကားလုံးေတြဆီက ထြက္လာတဲ့ အသံနိမ့္ျမင့္ လႈပ္ရွားစီးဆင္းမႈကုိ ဂရုစုိက္ပါ။ လုိအပ္ရင္ ကဗ်ာစကားလုံးေတြ ကဗ်ာစာေၾကာင္းေတြကုိ ေရွ႕ေနာက္/ အထက္ေအာက္ အဆင္ေျပသလုိ ေနရာေျပာင္းေရႊ႕ကစားျခင္းျဖင့္ ကဗ်ာရဲ႕အသံစီးဆင္းမႈနဲ႔ စာသားအဓိပၸာယ္ ဖြဲ႔စည္းမႈကုိ ျပင္ဆင္ေဆာ့ကစားေပးႏုိင္ပါတယ္။
၅။ တစ္သီးပုဂၢလ စိတ္အာရုံခံစားမႈထဲမွာပဲ စူးစုိက္နစ္ေမ်ာမေနဘဲ ကုိယ္ အသက္ရွင္ျဖတ္သန္းေနထုိင္ေနတဲ့ ေခတ္စနစ္လူမႈဝန္းက်င္ကုိလည္း ၾကည့္ပါ။ ကဗ်ာစာသားေတြထဲမွာ ျပင္းထန္နက္နဲတဲ့ ပုဂၢလိကအာ႐ုံခံစားမႈအျပင္ ေခတ္စနစ္လူမႈဝန္းက်င္အေပၚ အျမင္ေတြ အျခားသူေတြရဲ႕ အျမင္ေတြကုိလည္း ေရာေႏွာေရးဖြဲ႔ပါ။
၆။ ကုိယ့္ ေနစဥ္ FB Status ေတြကုိ မွတ္တမ္းသိမ္းဆည္းထားပါ။ လုိအပ္ရင္ ကဗ်ာထဲ ျပန္ထည့္သုံးပါ။
၇။ အြန္လုိင္း(ဥပမာ FB Status) တီဗီ ႐ုပ္ရွင္ ဝတၴဳ ေၾကာ္ျငာနဲ႔ အျခားစာသားမီီဒီယာမ်ဳိးစုံမွ ကုိယ့္စိတ္ကုိ လာေရာက္ထိခတ္ႏုိင္တဲ့ စာသားအပုိင္းအစ / ဝါက်တုိရွည္ေတြကုိ စုေဆာင္းမွတ္သားထားပါ။ လုိအပ္ရင္ ကုိယ့္ကဗ်ာအေဆာက္အအုံကုိ အေထာက္အကူျပဳႏုိင္မယ္ ထင္ရင္ အဲဒီလုိ ကုိယ္ပုိင္မဟုတ္တဲ့ တျခားသူေတြရဲ႕ စာသားေတြကုိ ကဗ်ာမွာ ေပါင္းစပ္ထည့္သြင္းပါ။
က်င့္ဝတ္အရ ကဗ်ာေအာက္ေျခမွတ္စု ထည့္ေပးဖုိ႔ မေမ့ပါနဲ႔။
၈။ အျခားကဗ်ာဆရာ/ကဗ်ာဆရာမေတြရဲ႕ ကဗ်ာအႏုပညာကုိ ရသေတြ႔ၾကဳံခံစားဖုိ႔သက္သက္ မဖတ္ပါနဲ႔။ အျခားသူေတြရဲ႕ ကဗ်ာမွာပါဝင္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ(မ်ား) အာရုံခံစားမႈနဲ႔ အေတြးအျမင္အယူအဆမ်ား စကားလုံးေရြးခ်ယ္သုံးစြဲပုံ စာသားဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပုံေတြကုိ အေသးစိတ္ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ စူးစမ္းေလ့လာပါ။
၉။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ လက္စမသတ္ခင္ ကေလာင္နာမည္မေရးထုိးခင္ ကဗ်ာစာသားအေဆာက္အအုံတစ္ခုလုံးကုိ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္ဖတ္ပါ။ ကဗ်ာေရးေနတဲ့ ျဖစ္စဥ္အတြင္း စိတ္ကူးစီးေမ်ာမႈနဲ႔ အလုိအေလ်ာက္ေရးဖြဲ႔ထားမိလုိ႔ ကဗ်ာစာသားေတြထဲ ပါဝင္ေနေပမဲ့ အနက္အဓိပၸာယ္အေထြအထူးမရွိ ပုိလွ်ံေနတယ္လုိ႔ ထင္ျမင္ယူဆမိတဲ့ စကားလုံးစာသားေတြကုိ ျပန္ျဖဳတ္ပစ္ဖုိ႔ ဝန္မေလးပါနဲ႔။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္လုံးကုိ ဒုတိယအေတြးနဲ႔ ျပန္ဖတ္ၿပီး စကားလုံးအသစ္ေတြ ဝါက်သစ္ေတြ ျဖည့္/ျဖဳတ္ ျပင္ဆင္တည္းျဖတ္ပါ။
၁၀။ ကဗ်ာအယူအဆေရးရာနဲ႔ ဆုိင္တဲ့ ပညာရပ္ဆုိင္ရာေဆာင္းပါး ကဗ်ာခ်ဥ္းကပ္ေဆာင္းပါး ကဗ်ာေဝဖန္ေရးေဆာင္းပါးေတြ လက္လွမ္းမီသေလာက္ စူးစမ္းေလ့လာပါ။ ကဗ်ာအယူအဆ/နည္းစနစ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခုတည္းကုိ စြဲလမ္းဆုပ္ကုိင္မထားမိပါေစနဲ႔။ ကဗ်ာအယူအဆမ်ဳိးစုံကုိ ဟင္းလင္းဖြင့္ထားတဲ့စိတ္နဲ႔ စူးစမ္းေလ့လာပါ။
၁၁။ ကုိယ္ ႏွစ္သက္လက္ခံ/ ေရးသား/ တန္ဖုိးထားခံစားေလ့ ရွိတဲ့ကဗ်ာအမ်ဳိးအစား ကဗ်ာတန္ဖုိးစံႏႈန္း ကဗ်ာရသ ကဗ်ာစာသားအေဆာက္အအုံမ်ဳိးသာ ကဗ်ာအႏုပညာျဖစ္ၿပီး အျခားကြဲျပားျခားနားေနတဲ့ အရာေတြကုိ ကဗ်ာမဟုတ္/ကဗ်ာမျဖစ္ /အႏုပညာမေျမာက္ဘူးလုိ႔ ဘယ္ေတာ့မွ မေတြး မေျပာမိပါေစနဲ႔။ ကုိယ့္ အႏုပညာ/ ကုိယ့္ ကဗ်ာအယူအဆနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားေနတဲ့ အျခားအႏုပညာလက္ရာ/အယူအဆ/ အမ်ဳိးအစားေတြ ရွိေနႏုိင္တယ္ ရွိေနခြင့္ရွိတယ္ဆုိတာ ႏွလုံးသြင္းနားလည္လက္ခံထားေပးပါ။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာျဖင့္
ေအာင္ရင္ၿငိမ္း
ေအာင္ရင္ၿငိမ္းfacebookမွကူးယူေဖၚျပသည္
Thursday, April 9, 2015
ကဗ်ာ စ ေရးသူတို႔သိထားရန္(ေအာင္ရင္ၿငိမ္း)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment