Wednesday, June 10, 2015

ဆာရာ​ေကး ကဗ်ာမ​်ား

Zaw Zaw Htun
3 hrs ·
႐ုပ္႐ွင္မ်ား

ထြက္ေပါက္အခ်က္ျပ သေကၤတေတြကို သူမ ေရတြက္ေနတယ္လို႕ ႐ွင္ေျပာႏိုင္တယ္
သူမထြက္သြားတယ္လို႕ ႐ွင္ေျပာႏိုင္တယ္
တံခါးေဘးက သူမဖိနပ္ေတြကို ႀကိဳးခ်ည္ၿပီးၿပီ
ထြက္ခြာျခင္းဆိုတာ သင္ယူလြယ္တဲ့ အႏုပညာ၊ ဒါေပမယ့္ ဒီ
ႀကိဳလွမ္းထားတဲ့ ေျခလွမ္းေတြ - ဘဲေလးေျခတစ္ေခ်ာင္းေထာက္ လွည့္ပတ္ကျခင္း အေနအထားမ်ားနဲ႕ ေျခေျမွာက္အေနအထားမ်ားေတြဟာ ထိန္းရသိမ္းရခက္တဲ့အရာ
ဒါဟာ အပိုင္းအစမ်ားထဲ ကၽြန္မကြယ္ေပ်ာက္သြားပံုပါကြယ့္
ဒါဟာ ကၽြန္မရဲ႕ ထိုင္ခံုက မေ႐ြ႕လ်ားတဲ့အခ်ိန္ ကၽြန္မ ထားရစ္သြားပံုပါကြယ့္
ဒါဟာ အေဝးမွာ ကၽြန္မ ကခုန္ေနတဲ့ ပံုပါကြယ့္
ဒါဟာ ႐ွင္မႏိုးလာခင္ေလး ကၽြန္မလစ္သြားပံုေလ။

The Movies
By Sarah Kay

ခုေတာ့

ကၽြန္မမွာ လက္ႏွစ္ဖက္ပဲ႐ွိတယ္၊
ဒီပါးစပ္၊ ကမ္း႐ိုးတန္းလို က်ယ္ျပန္႕တဲ့ ဒီအရည္အသား၊
ကၽြန္မ နားႏွစ္ဖက္ၾကားက ဒီပ်ားအံု ဒီပ်ားေအာ္သံ၊ ဒီပ်ားေအာ္သံေပါ့။
႐ွင္ဟာ ကၽြန္မဘယ္တုန္းကမွ အကြက္မခ်ခဲ့တဲ့ အေကာင္းဆံုးအရာတစ္ခုေပါ့။
ဒါဟာ ဘာမွ လြတ္က်ျခင္းမ႐ွိဘဲ ကၽြန္မလက္ေတြ ဆန္႕တန္းႏိုင္တဲ့ အမ်ားဆံုးအနံအလ်ား။ အကယ္၍မ်ား
လြတ္က်သြားရင္လည္း ပထမဆံုးအႀကိမ္ ကၽြန္မဂ႐ုမစိုက္ျခင္းပဲ။ ဒါဟာ ႀကိဳက္တယ္လို႕ ခံစားတဲ့ လြတ္က်သြား
တဲ့အရာေတြ။ ဒါဟာ မနက္ခင္းမွာ ပန္းေတြႏိုးထမႈနဲ႕ လူသားရနံ႕ကို ႐ွဴ႐ွိဳက္ဖို႕ ဆံုးျဖတ္တဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္သြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္။
အဲဒါက ကၽြန္မတို႕ကို စိတ္႐ွဳပ္ေစၿပီး၊ ျပဳလုပ္ေစၿပီး
ထက္ျမေနတဲ့ ေနရာေတြထဲေရာက္ေအာင္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ေရာက္ေစတယ္၊
ကၽြန္မတို႕ လြတ္က်သြားတဲ့အရာေတြဆီ တဝဲလည္လည္ ခံစားတယ္။ ကၽြန္မ
႐ွာေဖြခဲ့တဲ့ အရာကို ေမ့ပစ္ၿပီးခဲ့။ အဲဒါေတြက
အေရးတႀကီးထင္သာျမင္သာ မ႐ွိ။ ႐ွင္ ကၽြန္မကို ပန္းေတြဝယ္ေပးခဲ့တယ္။
အိပ္ယာကို ႐ွင္ျပင္တယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္မလက္ေတြကို
အဆံုးစြန္ထိ ဆန္႕တန္းႏိုင္တဲ့ အနံအလ်ား။ ဒါဟာ အခုအခ်ိန္ ကၽြန္မပိုင္တဲ့ အရာအားလံုးပါ။

(ဆာရာေကး)

အေငြ႕ပ်ံမႈ (Evaporate)

ဒီေန႕ေတာ့ ေန႕က သိပ္႐ွည္တာပဲ၊ ကၽြန္မေနဝင္မွ ေရာက္ခဲ့တယ္
ဒီေန႕မနက္ဟာ ဒီေန႕မနက္ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာလည္း ကၽြန္မေမ့ေနခဲ့တယ္

အဲဒီဟာ ၾကည့္ရတာ သိပ္ေဝးလြန္းတယ္။ မေန႕ကလို၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ေန႕ကလို
ေနာက္ေန႕ေတြ ေနာက္ေန႕ေတြ ေနာက္ေန႕ေတြ ေျဖေလွ်ာ့ခဲ့ နာရီေတြထဲ ၾကားေနရာျဖစ္တဲ့

ကၽြန္မက ကနဦးအိပ္ယာက ႏိုးထတဲ့အခါနဲ႕ အခုထိုင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ။ ကၽြန္မငယ္ငယ္ကထက္
အမ်ားႀကီးပိုၿပီး မိနစ္ေတြ သြားေနတာ ကၽြန္မသတိထားမိတယ္။

ဒီေန႕ေတာ့ မွန္ထဲကၽြန္မမ်က္ႏွာကို ကၽြန္မၾကည့္ခဲ့မိတယ္။
ကၽြန္မ ဆံပင္ကို ကၽြန္မက်စ္လိုက္တယ္။ ဂါဝန္႐ွည္တစ္ထည္ ဝတ္လိုက္တယ္

ဒီေန႕ကေလးတစ္ေယာက္ ႀကီးထြားလာတဲ့ ကၽြန္မလက္ကို ထိတ္လန္႕ေလ့႐ွိတယ္
ေနာက္ သူမဟာ ဆဌမတန္းထဲ ႐ွိခဲ့တယ္လို႕ ကၽြန္မကို ေျပာခဲ့တယ္

အဲဒါက သူမဟာ ခ်ဴျခာတဲ့ မီးခိုးျဖဴမိန္းကေလးမဟုတ္ခဲ့ဘူးလို႕ သူမေျပာသလို
အဲဒါက သူမဟာ ကၽြန္မျဖစ္ခဲ့ပါတယ္လို႕ ကၽြန္မကို ေတြးမိေအာင္ ဖန္တီးခဲ့သလိုရယ္

ကၽြန္မဟာ လမ္းနံေဘးက ေရေတြလို ကၽြန္မအစိတ္အပိုင္းေတြ အေငြ႕ပ်ံတာ ၾကည့္ေနမိတယ္
ဒီေရစိုေနတဲ့ မီးခိုးျမဴဟာ၊ ညဘက္ အေငြ႕ပ်ံေရစက္တစ္စက္ မနက္မေရာက္ခင္ပဲ
ထြက္ခြာသြားၿပီေလ။

(ဆာရာေကး)

အမ်ိဳးအစား (The Type)

အကယ္၍သာ ႐ွင္က မိန္းမအမ်ိဳးအစားအျဖစ္ ႀကီးျပင္းလာရင္ ေယာက္်ားေလးေတြ ၾကည့္ဖို႕အတြက္ေပါ့။
႐ွင့္ကို သူတို႕ၾကည့္တာ ခြင့္ျပဳႏိုင္တယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ေတြအတြက္

ဒါမွမဟုတ္ ျပဴတင္းေပါက္ေတြအတြက္
ဒါမွမဟုတ္ ၾကည့္မွန္ေတြအတြက္ ႐ွင့္မ်က္လံုးေတြကို အမွားမခံပါနဲ႕။

မိန္းမေတြဘာနဲ႕တူတယ္ဆိုတာ သူတို႕ကို ၾကည့္ခြင့္ျပဳပါ
အရင္က တစ္ခါမွ မေတြ႕ဖူးႏိုင္ေလာက္ဘူးေလ

အကယ္၍သာ ႐ွင္က မိန္းမအမ်ိဳးအစားအျဖစ္ ႀကီးျပင္းလာရင္ ေယာက္်ားေလးေတြ ထိေတြ႕ဖို႕အတြက္ေပါ့။
႐ွင့္ကို သူတို႕ထိတာ ခြင့္ျပဳႏိုင္တယ္။

တစ္ခါတေလမွာ သူတို႕ေရာက္ေနရာ ေနရာဟာ ႐ွင္မဟုတ္ပါ
တစ္ခါတေလမွာ သူတို႕ဆိုက္ေရာက္ရာ အဲဒီေနရာက ပုလင္းတစ္လံုး။ တံခါးတစ္ခ်ပ္။ ဆင္းဒဝွစ္ခ်္တစ္ခု။ ပူလစ္ဇာ။
အျခားေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္ပါ။

ဒါေပမယ့္ သူတို႕လက္ေတြ ပထမဆံုး႐ွင့္ကို ႐ွာေတြ႕ခဲ့။ ေစာင့္ေ႐ွာက္ေပးသူတစ္ဦးအတြက္
ဒါမွမဟုတ္ မိန္းမအျဖစ္ အတင္းအၾကပ္ပံုေဖာ္ထားခံရသူတစ္ဦးအတြက္။ ဒါမွမဟုတ္ ကတိတစ္လံုးအတြက္။
ဒါမွမဟုတ္ သားေကာင္တစ္ေကာင္အတြက္။
အဆာေျပမုန္႕ပဲသြားေရစာတစ္ခုအတြက္ ႐ွင့္ကိုယ္႐ွင္ အမွားမခံပါနဲ႕။
႐ွင္က မိန္းမတစ္ေယာက္ပါ။ အေရအသားနဲ႕ အ႐ိုးမ်ား။ ေသြးလႊတ္ေၾကာမ်ားနဲ႕ အာ႐ံုေၾကာမ်ား။ ဆံႏြယ္မ်ားနဲ႕ ေခၽြးေပါက္မ်ား။ ႐ွင္ဟာ ေတာင္းပံတိုး႐ွိဳးသံ။ ခြင့္ျပဳေပးျခင္းမ်ား၊ တင္စားခ်က္မ်ားရဲ႕ အျပဳလုပ္ခံမဟုတ္ဘူး။

အကယ္၍ ႐ွင္ဟာ မိန္းမအမ်ိဳးအစားအျဖစ္ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရင္ ေယာက္်ားေတြ ေပြ႕ဖက္ဖို႕အတြက္ေပါ့။
႐ွင္ သူတို႕ကို ဖက္ထားခြင့္ ေပးႏိုင္တယ္။

တစ္ေနကုန္သူတို႕ ခႏၶာႀကီးထြားေအာင္ သူအေလ့အက်င့္ေတြ ထိန္းသိမ္းၿပီး
ကိစၥၿပီးသြားေတာင္မွ၊ အဲဒီအရာက သဘာဝက်တဲ့ ခံစားခ်က္ကို ျဖစ္ေစတုန္း၊ ၾကြက္သားေတြေတာင့္တင္းတုန္း

လက္ေမာင္းနဲ႕ေက်ာ႐ိုးေတြ လံုးက်စ္သန္မာေနတုန္း။ ေယာက္်ားတခ်ိဳ႕သာ သူတို႕ကိုယ္သူတို႕ ႐ွင့္အနားက
question mark (?) ထဲ သူတို႕ကိုယ္သူတို႕ ေကြ႕ေကာက္တဲ့ ခံစားခ်က္မ်ိဳးကို သင္ယူခ်င္ပါလိမ့္မယ္။

ေယာက္်ားတခ်ိဳ႕သာ
သူတို႕မွာအေျဖေတြမ႐ွိဘူးလို႕ ခြင့္ျပဳေပးၿပီး
ေယာက္်ားတခ်ိဳ႕က အခုခ်က္ျခင္း သူတို႕မွာ ႐ွိသြားလိမ့္မယ္လို႕ သူတို႕ထင္ခဲ့တယ္

ေယာက္်ားတခ်ိဳ႕က ႐ွင့္ကို အေျဖတစ္ခုလို ေပြ႕ဖက္ထားခ်င္ၾကမယ္
႐ွင္က အေျဖမွမဟုတ္တာ

႐ွင္က အေမးပုစၦာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ႐ွင္က ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မဟုတ္ေပဘူး။
ဒါမွမဟုတ္ ႐ွင္က အတည္ေပါက္ေနာက္စရာ မဟုတ္ဘူး။ စကားထာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ျပက္လံုးမဟုတ္ဘူး။
အမ်ိဳးသမီးေရ။ အကယ္၍ ႐ွင္က ေယာက္်ားအမ်ိဳးအစားရဲ႕ ခ်စ္ခ်င္စရာအျဖစ္ ႀကီးျပင္းလာမယ္ဆိုရင္
႐ွင္က သူတို႕ကို ခ်စ္ဖို႕ ခြင့္ျပဳႏိုင္ပါတယ္

႐ွင္ကခ်စ္မိၿပီဆိုရင္၊ အဲဒီအရာက လမ္းေဘးေရအိုင္ထဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာေနာက္ ေျခစံုပစ္ခုန္ခ်ၿပီး
သမုဒၵရာႀကီးကို ႐ွာေဖြေတြ႕႐ွိသြားတာ၊ အဲဒီအရာက ႐ွင့္မွာ လက္ေတြ႐ွိေၾကာင္း ဆင္ျခင္တာ
ပရိတ္သတ္ႀကီး အိမ္ျပန္သြားမွ ႀကိဳးတန္းေပၚ လမ္းေလွ်ာက္ရတာ

အကယ္၍မ်ား မိန္းမအမ်ိဳးအစားျဖစ္ရင္ အံ့ၾသရင္း ႐ွင္အခ်ိန္ေတြ မျဖဳန္းဘဲနဲ႕
ေယာက္်ားေတြ အမဲလိုက္ၾကလိမ့္မယ္။ ေမာ္ေတာ္ကား အခ်က္ေပးသံအသည္းႏွလံုးနဲ႕ သူက႐ွင့္ကို ထားခဲ့ရင္
တစ္ေယာက္တည္း သီခ်င္းသံက်ဴးဖို႕ သင္ယူလိုက္ပါ။

အဲဒီအခ်စ္က ႐ွင့္ကို သက္ျပင္းခ်ျခင္းနဲ႕ဆားငံအရသာနဲ႕အတူ ထားခဲ့ရင္ေတာင္
သမုဒၵရာေတြကို ခ်စ္တာရပ္ဖို႕ ခက္လွတယ္။
ညဘက္ အိပ္ယာေအာက္ထဲ ႐ွင္နာမည္ေပးတဲ့တစ္စံုတစ္ရာ ဖြက္တဲ့အခ်ိန္မွာ
႐ွင္ခ်ခဲ့တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြအတြက္ ႐ွင့္ကိုယ္႐ွင္ ခြင့္လႊတ္ရမယ္။
အမွားေတြ

ၿပီးေတာ့ ႐ွင္သိပါတယ္။
ဒီေန႕ထိ ႐ွင္ပိုင္ဆိုင္တာေတြလို႕ အမည္တပ္ထားတာေတြအတြက္ ေနရာေလးတစ္ခု႐ွာေနတဲ့
မိန္းမအမ်ိဳးအစားတစ္ခုရယ္လို႕ ႐ွင္သိထားစမ္းပါ။

အၿမဲတမ္းေရာက္ဖူးေနတဲ့ေနရာဆီက
ဒီ႐ုပ္တုေတြ က်ကြဲခြင့္ေပးလိုက္စမ္းပါ

႐ွင္က ကိုယ္ကိုယ္ကိုယ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္
႐ွင္က ေမြးရာပါ တည္ေဆာက္သူပါ

ဆာရာေကး


No comments:

Post a Comment